pengikut

jangan la nak mimpi!

mimpi...
semua orang akan bermimpi...
tak kira mimpi masa tidur ke..
atau mimpi dalam celik...
bahasa kasar tu berangan la...
huhuhuhuhu...

kalau berangan tu memang aktiviti biasa bagi aku...
tapi mimpi dalam tidur ni orang kata sekadar mainan tidur...
ada yang kata.. kalau dalam mimpi nya elok... akan jadila benda tak elok...
dan kalau mimpi tak elok tu tandanya kau memang pemalas nak basuh kaki sebelum tidur..
gosok gigi tak payah ceritala kan...
cait!! pengotor..!
memang patutla kena kejar hantu masa tidur..
huhuhuhuhuh....

aku lak sejak akhir2 ni...
selalu sangat mimpi yang kadang2 macam realiti..
kadang2 mimpi benda biasa2 je...
contoh macam dalam mimpi tu aku bangun pagi siap mandi..
pakai baju lawa2... naik tren dengan riang..
dan sampai tempat kerja awal dari biasa...
lalu bos pun memberikan kata2 pujian...
owh lega....

tapi!
bila alarm telepon berbunyik....
aku trus sedar...
dan kelihatan nya.. aku bukan berada di ofis..
aku masih terbaring enak di atas tilam...
dan jam menunjukkan waktu yang kau memang tak sepatutnya masih tidur di ketika ini...
maka lewat lah aku...

cisss!
mimpi rupanya...
baru pikir indah2..
huhuhuhu...

dan ada juga suatu ketika dulu2...
aku pernah bermimpi...
ayah ku di timpa kemalangan..
dalam mimpi tu aku betul2 rasa macam benda tu jadi..
aku ingat lagi yang aku menangis teresak2...
sedih sangat2 rasanya..
tapi ntah macam mana aku sedar dari tidur...

lega.........
teramat lega......
aku lebih rela bermimpi yang macam ni....

tak nakla rasa lega dalam tidur tapi hakikatnya hampeh...
contoh paling teruk pun..
mimpi basah...
bayangkan ko buang air kecik dengan leganya didalam mimpi...
tapi realitinya ko kencing dengan enaknya dia atas tilam...
memang basah punnnn....huhui!



dan pagi tadi aku harap sangat yang aku bermimpi...
aku masih tidur tidak sedarkan diri...
dan setiap perlakuan ku ini adalah sekadar di alam mimpi...
ini bukan realiti......
tapi?????



NEHIIIIIIIIII!!!!
ini benar2 terjadi.......!!!!!


~sepatutnya rupanya begini~



~alih2 dah jadi macam ni!!~


aku salahkan diri sendiri...
dahla baru pakai buat pertama kaliiiiiiiiii!!!!
BENCI!!!!!!!!

No comments: