pengikut

tunggu final la... baru bising....

ok dah ok skit dah..
mood mengepost sudah mari dah..

semalam.. bersamaan dengan 27hb 12 2010..
seperti sedia maklum...
MALAYSIA MENANG 3-0!!!!!!

dan... saya berada di dalam stadium ketika itu.. yuhuuui!
banyak cabaran yang perlu kami lalui untuk berada disana...
penuh onak dan duri...

ecececececehhhh.. macam drama cerekarama..
eheh!

seperti biasa..
perkara pertama yang diperlukan adalah tiket..
takda tiket macam mana mau masuk ma????

usai kenduri kawen sahabat baik teman lelaki...(hehe.. teman lelaki.. macam gedik..)
kami terus memecut laju menuju ke stadium bukit jalil...
elok2 je nak masuk simpang ke bukit jalil...
fuhhhh.. dari jauh dah nampak kereta ramai gile...
yup.. ramai gile..
dan ketika itu jam menunjukkan waktu 3petang....
yup! 3 PETANG!!!
dan bagi yang tidak tahu apa2..
the game starts at 8pm!

mak aih.. gile ape orang2 ini....
mula2.. aku ingat...
oh ye la..ada konsert ni.. dorang tengok konsert ni..
takkan awal2 dah datang.. gile ape...

sekali rupa2 nya.. mereka memang gile....
majoriti manusia2 yang ada...
memakai baju bola yer....

tak caya? ni tengok!



~nasib baik gambar ni takde sound.. kalau tak.. dengan korang2 pekak.. bising gile time ni~

seusai membeli tiket dengan harga RM30 kami pun bercadang untuk pulang...


~dengan ini.. kami mampu mengubah hidup kami... haha.. ape kejadahnya la tagline ni..~

memandangkan kami dah hensem2 parking kereta kat dalam tu... parking pun bayar...
kami bersepakat.. lepas beli tiket.. balik umah naik tren..
jadi.. kami pun beratur untuk membeli tiket tren pula...

~hamek kau... ramai manusia... sibuk duk kibar bendera bagai...~

yang aku pergi susah payah balik umah dulu tu kenapa la kan?asal tak trus je tunggu kat stadium tu... kan?

sebabnya...... aku...... pakai ini!


~ha... kan aku dah kata aku baru cabut dari kenduri kawen... ape kejadahnya aku nak tengok bola pkai camni kan???~

tren tiba.. balik umah.. salin2 baju...
tepat jam 5 kami bergerak ke bukit jalil..
trun dari tren.. tak payah cerita la.. ramai gile manusia...
ah... redah!
terus ke parking..
cari kereta.. nak pergi ambik ikat kepala...
dah siap ikat... ha.. baru amik gmbar.....


~barula nampak cam nak tengok bola kan?~

dah lengkap pakaian.. kami pun jalan la menuju ke pintu masuk...
takpe awal pun...
tapi sebelum tu..
maghrib pun dah masuk waktu ni...
MARI ramai2...


~bola2 jugak... sembahyang jangan lupa yer...~

selepas itu kami bercadangla nak masuk...
tapi disebabkan aku datang bukan berdua je..
kena plak tunggu sepupu incek lelaki 2 orang..
bajet dapat la masuk awal..
tunggu punya tunggu..
dorang pun sampai...
dah sampai.. masuk2..
tu dia..
seat PENUH!!!!

di sinilah berlaku insiden maki memaki..
dengan pihak berkuasa..
yakni polis lah ketika itu...
seat punya la banyak kosong..
dia pegi tutup..
ape ke bangangnya la..
sampai ada yang bagi cadangan remph pintu ramai2 la...
panjat pagarla..
baling botol air ramai2..
sampai last2 ramai duk bagi kata2 pujian kat polis..
kira cam mrayu la...
harap2 polis tu cair dan bagi kami masuk...
sekali hampeh!
kata2 kesat di tabur bertubi2..
akhirnya..
hampir stgh jam.. dapat jugak kami masuk...
tu pun...
adeh... berebut2...
tapi tkpe.. janji masuk...


~tu dia....merah lawan kuning...


~dan seperti sedia maklum.. malaysia menang 3-0.. bukti nya pun ada....~



~aksi2 sepanjang perlawanan... bersama budak kecik yang dicolek!~

kami sangat lah gembira...
aku pun terlebih gembira sampai hilang2 suara...
tunggu final kedua je nnt..
tak sabar..
nak tutup mulut indon yang banyak sangat songeh!
nak laser guna coli eh?
ape barang... aku berniat nak pegi tanam laser kat dalam pusat aku...
takde la terkantoi nnt dorang suruh tanggal coli plak kan?
hahahahaha...


No comments: