pengikut

nini cokolat celup.. nini cokolat celup

saya penggemar cokelat..

dahulu...
cadbury menjadi pilihan...
tak kira la yang kosong atau berkacang malah black forest juga tak kurang enaknya...



kemudian aku berjinak2 pula dengan kinder bueno...
nikmatnya tak terkata...
selalu nya beli sekali tiga...
kini ada pula berlainan warna...
kinder bueno white namanya..
masih enak jika dirasa....




tapi kini tidak sama...
aku sudah beralih rasa...
nak tau ke jenama apa????


TARA......
ini hasil dari tangan aku sendiri okeyyyyy...
rasa memang lagi sedap dari semua!
sebab aku buat dari mula!!!

oke..oke...aku tipu... takdela aku petik koko...pastu masak sampai jadik cokelat semua tu kan...
aku cuma cairkan cokelat yang dah siap2 bungkus tu untuk dijadikan bentuk yang lagik comel la... kira terer gak ape.. kan2?



~ada nampak katak tak? best woah cokelat katak hijau tu....kumbang tu comel gak kan? penat tau ai buat~


~ini antara bentuk2 yang ayu2... ada love... ada daun... ada bunga.. kerang pun ada..~




~ha.. yang kotak ni pun buat dari cokolat tau! kalau nak guna buat simpan cincin tunang masa hantaran elok jugak lah... tapi jangan la bangang sangat buat simpan brooch2 korang pastu letak kat ghobok cermin tu lama2...! heh... termarah plak.. heheheh...~


btw.. aku belajar ini semua dari cik akak ni...
dia la yang ajar aku... giler ape aku tetibe jadik pandai sendiri buat benda ni...
kalau tak nak belajar.. nak tempah sahaja pun boleh...
nanti kawen aku dah cop siap2 nak order dari akak ni... eheh!

nak tau lebih lanjut pasal homemadechocolate ini sila layari laman web ini..
http://www.rama2chocolate.blogspot.com/


No comments: