pengikut

la...baru 24.. saya dah 26 dah....



last monday... 8th nov 2010..
incek lelaki punya birthday..
buat beberapa kejutan kat dia..
sehari sebelum.. pada hari ahad tu..
aku baru sampai dari kampung..
bercuti sempena raya deepavalli...huhuhu..
sampai jam 10mlm...
aku xsempat nak prepare ape2..
yerla.. baru sampai kan..
takkan aku nak beli kek dekat rnr ayer keroh plak kan..
mane ada jual..
yang ada jual pun buah jambu potong2 dengan pau ayam..
mmg surprise sangat la kan kalau aku cucuk lilin kat atas pau tu..
malam tu... lepas jemput aku di bukit jalil..
kitorang trus balik..
tak singgah mane2 pun...
lagipun family dia ada buat makan2 kat umah.. BBQ..
aku buat2 tak paham.. buat2 tanya.. makan2 untuk ape..
hehehe.. kesian dia... dia jawab saje2 je buat makan2..
ayang tau la sayang.. dorang buat makan2 untuk besday awak kan.... kata aku dalam hati je la..
aku turun kereta... takde wish ape2 pun.. lagi pun jam baru pukul 10lebih..awal lagi kot..
aku nmpk air muka dia lain bila aku buat2 tak tau lalu berlalu pulang ke rumah...
malam tu disambung dengan aku bermesej2...
aku pesan dengan dia.. malam ni jangan tido awal tau....
alasan sebab aku dah terlalu banyak tido dalam bas dan menyebabkan mata aku segar...
hehehe.. aku bohong lagi.. kesian dia..

hampir2 jam 12mlm...
aku telefon dia.. beritahu aku nak tido..
mata tak larat sangat..
aku mintak sambung mesej keesokan hari..
dia setuju..
hanya ucapan gudnite sayang dan i love u sahaja aku luahkan...
lalu aku letak telefon...
sekali lagi kesian dia...
mesti dia tunggu aku ucap selamat...
hehehehe....
selang beberapa saat aku terus dail no dia lagi..
aku buat suara cemas seperti ada sesuatu..
suara dia juga mula tunjuk nada risau...

dan aku terus nyanyikan lagu ulang tahun yang mesti dia tunggu2 dari tadi..
happy birthday to you....happy birthday to you....
dia ketawa kecil..
ingat jugak ayang bithday abang...
kata dia..
ish... mestilah ingat sayang oi.... awak tu sayang saya.. chenta hati saya...

hari berikutnya.. yakni hari ulangtahun nya..
aku dan dia bekerja...
aku cuba mengelak dan memberi alasan aku sibuk..
tetapi aku sebenarnya sibuk mengatur rencana..
aku pergi mencari kek..
menempah bunga...
membeli coklat...

petang tu.. dia ambil aku...
tetapi adiknya juga ada...
aduh.. macam mana aku nak buat surprise ni...
mula susun rencana...
aku bagitau dia hantar adik dia balik dulu..
incek lelaki pun setuju...
tapi tibe2 dia kata nak balik mandi dulu...
sebabnya.. kawan2 sekerja pedajal dia..siramkan air sabun cuci jamban ke badan sampai basah kuyup..
kesian plak...
aku setuju.. tapi dengan syarat aku tak nak balik rumah dan aku tak nak naik rumah dia...
mula2 dia membantah.. tapi akhirnya mengalah...
dia benarkan aku tunggu dia di dalam kereta....
setengah jam kemudian dia turun....
aku sudah sedia dengan kek comel ditangan dengan lilin sebatang..
dia bukak pintu....
sekali lagi aku nyanyikan lagu harijadi....
lilin ditiup... dia tersenyum...
tapi soalan pertama yang keluar...
mane beli ni?bila masa beli? hehehehe..
mane boleh bagitau...
kejutan yang pertama berjaya..
fuhhhhh....

kami pun teruskan perjalanan...
sampai di destinasi makan malam kita...
baru nak keluar kereta...
aku beritahu nak ambik sesuatu di seat belakang...
yang best nya... lampu dalam kereta boleh rosak pulak malam tu...
memang senang la nak cover...
sebab segala benda memang ada kat seat belakang je... tapi sebab gelap..
dia tak nampak...
sibuk teraba2.... dia mula bersuara...
cari ape tu yang...?
ha.. dah kena! hehehehe...
aku pun menjawab...
ni ha.... benda ni nak letak mane... tak muat dah....
sambil mengeluarkan sejambak bunga...

dia senyum kambing....
mesti tak sangka... lelaki dapat bunga..
heheheheh...
terharu kata dia... tak pernah dirai sebegini...
awwwww... comel...
pada aku tak seberapa pun...
kalau boleh nak buat macam2 lagi...
lepas tu kita pegi makan2...
romantik juga duduk bersila beralaskan bantal...
hehehehe...
malam tu dia tersenyum je....
suka aku tengok....

selamat ulang tahun sayang....
i love you.....


~kek comel ni kejutan pertama~


~3kuntum = i love you~


~mmmmmmmuuuuuaaaaahhhhh! ha.. hamek!!~


~destinasi makan malam romantik kita~


~menu malam tu...banana split.. mambo jumbo.. latin lime.. nasi grg nailis~


~incek kidal saya makan blackpepper steak.. kegemaran dia tu..~


~makan sambil bersandar memang gembira kan yang..~


~ini birthday boy saya punya!~

2 comments:

saya FITRIA said...

Sumpah KIUT gle!! :))
saya suka!!

jamilah sarip dol said...

bukan kau memang dah lama tau aku kiut ke? hahahaha..