pengikut

viva pun spanish la rupanya...

hai.. saya LOLA..
masuk bulan ni dah hampir 7bulan dah LOLA hidup..
sejak mami amik LOLA kat bangi dulu...
mami jarang bawak LOLA jalan2..
selalu ayah yang bawak..
mami penakut...
takut orang cederakan LOLA..kata mami..
ingat lagi ada satu malam tu.. mami and ayah baru balik keje..
masa tu hari jumaat..9hb APRIL 2010..
biasa la jumaat.. jalan mesti jammed!
ayah bawak kereta pelan je...
ikutkan tak bergerak sangat pun..
sebab jammed sangat2..
ntah macam mane..

tibe2......
LOLA kena langgar dari belakang!
masa baru 15hari LOLA hidup..
mami nangis teresak2 masa tu...
sedih agaknya...
mami cakap dengan ayah..
mami tak sempat nak bawak jalan lagi dah jadi camni...
lama mami nangis..
sepanjang perjalanan mami nangis..

malam tu mami tinggalkan LOLA dekat rumah kaklong mami..
sebab malam tu mami dengan ayah nak pegi bercuti dekat pulau..
3hari tak jumpa mami dengan ayah..

tapi lepas je balik dari pulau hari2 mami dengan ayah bawak jalan2..
jauh2 pun dah pegi dah..
selalu ayah yang bawak...
pegi keje balik keje...
amik mami balik keje...
pegi melaka.. kedah...
balik kampung mami kat johor...
pusing2 kl...
macam2 tempat la...

baru2 ni.. ayah ada masuk satu kelab ni...
ayah kata nak bagi LOLA ramai kawan...
mami pun bagi...

oleh itu kami join la satu kelab ni....
kelab ni khas untuk semua yang sepesen macam LOLA...
LOLA suka..

sejak dari hari itu..
ayah pun dah rajin solek2 LOLA...
ayah kata nak bagi LOLA cantik sama macam kawan2 LOLA yang lain...
sekarang ni LOLA rasa bertambah kacak pulak...
ramai yang memuji pun ada.. hehehehe...
ayah lagi la kembang bila orang puji LOLA...
sekarang ni.. LOLA dah makin lawa dan kawan2 pun makin lama makin bertambah ramai.....
mami dengan ayah pun makin ramai kawan dan selalu dapat pegi jamuan makan...
yang bertambah sihat mami la.. ayah sama je macam dulu.. makin kurus kering lagi adala....
huhuhuhu...

btw... mesti ramai tertanya2..
kenapa nama LOLA...?

ntah.. mami yang bagi..
mami kata...
mami pernah tertengok satu iklan drama spanish kat TV3..
lal♂l♀ (lalola) tajuk dia...
cerita ni pasal lelaki yang tibe2 berubah jadik perempuan cantik selepas disumpah ahli sihir...
lalo nama lelaki tu.. lola plak nama dia lepas dia jadik perempuan..
kat situ kot mami dapat inspirasi...
huhuhu...

untuk yang tak tau...
LOLA maksud dia STRONG WOMAN in spanish!
ha.. strong taw..
jangan main2....

tapi sekarang ni LOLA rasa LOLA makin kacak...
ni ayah punya pasal la ni...
dah berubah dah...
tapi ok jugak....
kata strong woman kan?
takde hal lah..
pompuan pun boleh kacak pe...eheh?



~kacak kan? ni LOLA dengan kawan yang sama macam LOLA~


~LOLA bukan racist ar... suma bangsa pun kawan.. hijau ke itam ke.. silver pun kawan taw..~


~ni plak kawan2 mami dengan ayah...~


~ni masa kitorang lepak2 dekat titiwangsa~


~mami dengan ayah pun sibuk lepak dengan kawan2 dia~


~tibe2 ayah ada anak lain! hmmmmm..~


~masa ni dekat dataran... dah pagi masa ni... LOLA yang hujung sekali~


~peace mami.. PEACE! ayah lak sibuk borak je...~


~kan dah cakap tadi banyak aktiviti makan2.. ni masa jamuan hari raya baru2 ni..~


~orang sibuk makan.. ayah sibuk isap shisha! apela..~


~perut dah kenyang boleh la posing2.. ~

selesai dah....ok bye!

No comments: