pengikut

selangor vs kelantan

selasa lalu.. aku dengan incek lelaki ke shah alam..
nak pegi tgk bola..
fuhhh... pirst taim ni!
dulu aku penah gak tgk...
tapi itu cerita doluuuuuuu...
zaman aku kecik2...
sekolah rendah dulu...

ok.. sambung balik cerita..
balik2 dari kerja...
incek lelaki ambik..
trus tuju ke shah alam..
agak kecewa ketika itu...
aku tegaskan pada incek lelaki untuk membenarkan aku pulang ke rumah untuk menyalin jersey kaler merah untuk menandakan aku penyokong selangor walaupun baju yang ingin disarung adalah jersi spain.. releven tak? releven tak? huhuhu..
tapi incek lelaki tidak benarkan.. nak kejar masa katanya...
maka aku turutkan sahaja..
baju kerja pun baju kerja la.........
walaupun game start jam 8.45malam..
kami tetap gerak awal..
seawal jam 6 kami dah gerak dari cheras..
tu dia... jammed!
nasib baik gerak awal..
redah punya redah...

sampai jugak kami...
pukul 7.30 jugak la baru sampai kat stadium shah alam selangor ni...
perlawanan hari ini adalah antara selangor dan kelantan...

hape?? kelantan??
mati la aku.... mesti dorang ada gaduh2...
cuba tengok sejarah sebelum2 ni..
asal ada kelantan mesti konfirm ada gaduh2...
tak tau la pasai apa...

tapi abaikan perasaan takut itu..
aku genggam tangan incek lelaki sepanjang perjalanan nak pergi membeli tiket..
makin dekat dengan pintu masuk makin ramai manusia aku tengok...
tu dia... penyokong kelantan...
BERSEPAH-SEPAH!

betambah takut la ai....
jalan kepit dah ni....
berbekalkan duit yang ada cukup2 makan...
kami pun pergi ke kaunter tiket dengan harapan jangan la tiket ni tibe2 jadik mahal...
sampai di kaunter.. kami memberitahu tujuan kami..
pakcik bermisai tu pun hulur tiket untuk dua orang..
"doploh ringgit dik" kata pakcik tu...
fuhhh.. lega..
risau juga kalau tibe2 harga tiket naik melebihi harga sekotak rokok dunhill..
eh yer la.. agaka2 kalau kami bayar dengan dua kotak dunhill, pakcik tu lagi suke ke tak?
huhuhuhhuhu...

ok.. tiket dah beli...
cari pintu masuk...
kami perhati sekeliling...
apesal semua penyokong kelantan je ni?
orang selangor mane??
kami dah gelabah...
takut disedari kami penyokong selangor lalu mereka membelasah kami..
paling tidak pun kami diboooo.. uih... malu tu... lagi2 bagi gadis melayu ayu cam ai ni...
incek lelaki memberi cadangan supaya mencari pintu masuk berlainan...
mungkin penyokong selangor ada ramai disana...
saya menurut perintah!
jalan punya jalan..
ape ke jauh sangat la pintu ni..
last2 kami putus asa...
kami gagah kan diri masuk pintu tadi...
bukan dorang tau pun kami penyokong selangor...
aku pakai baju purple... cik lelaki berbaju hitam..
ala.. wat bodo sudah...

muka selamba...
trus masuk...
masuk2.. alamak.. salah side lagi..
ini side penyokong kelantan..
keluar balik... gerak ke seberang...
ha.. canteeeekk...
seat pun blom berapa nak penuh ni...
kiri kanan pun penyokong selangor.. okla tu...
hati ada rasa lega sikit...sambil2 menunggu game start..
macam biasa la...
aktiviti menghambil gambar...
tapi gambar ai takde..
incek lelaki punya gambar yang banyak.... huh! marajuk!


~bahan bukti!~


~tu dia.. amik manusia... sapa kata bola sepak malaysia takde sokongan.. ramai je ni~


~ amboi... senyum lebaq nampak...~


~celah mana sungai kandis ni pun aku tak tau..~


~player dah keluar... ok2.. cukup2... ini masa untuk jerit2.. sambung ambik gamabr nnt!~

berlalu 90 min... keputusan seri 0-0..
tetapi ketika perlawananberlansung..
penyokong2 dua pihak mencemari perlawanan dengan aktiviti membakar mercun...
baling2 kerusi..
baling2 botol...
bukan dalam stadium je...
luar stadium lagi teruk...
ttak caya baca paper...
ramai yang cedera...
tapi alhamdulillah.... kami berdua selamat kembali dan selamat pulang.........

nnt FINAL kita tgk lagi eh sayang? hehehehe...

kami sudahi entry kali ini dengan ratusan manusia membuat ombak yang tak berapa nak best pun.. ehehehe..


video


No comments: