pengikut

need new things to do.....

2 people says

helowwww...

ujung minggu lalu aktiviti dihabiskan dengan makan di rumah bakal ibu mertua dan rumah orang kawen... sekian...


~so in lurve with maxi.......~

p/s : di kl ini apakah yang menarek dilakukan selain makan2 dan tengok wayang? oh..oh.. soping pun tak kira...ha.... ape ek?

nitemare

0 people says
pernah rasa kena sepak dekat kepala?





i did...

amore is love..

0 people says
sekali sekala ponteng kerja berdua pun seronok juge..
hehehehe...

aktiviti? menonton wayang..
cerita? jangan pandang belakang congkak 2..
review? ntah pape... tak best..
tapi kalau ada rasa nak gelak2 bodo2.. silakan lah tgk yer...


~lagi2 maxi ini...lagi2 tudung ini..lagi2 muka pompuan ini...eheh..~


~amore~



~ini amore saya~

p/s untuk incek lelaki : sekarang ni saya makin kerap pengsan... camne ni? rindu awak!!! *pengsan*

selangor vs kelantan

0 people says
selasa lalu.. aku dengan incek lelaki ke shah alam..
nak pegi tgk bola..
fuhhh... pirst taim ni!
dulu aku penah gak tgk...
tapi itu cerita doluuuuuuu...
zaman aku kecik2...
sekolah rendah dulu...

ok.. sambung balik cerita..
balik2 dari kerja...
incek lelaki ambik..
trus tuju ke shah alam..
agak kecewa ketika itu...
aku tegaskan pada incek lelaki untuk membenarkan aku pulang ke rumah untuk menyalin jersey kaler merah untuk menandakan aku penyokong selangor walaupun baju yang ingin disarung adalah jersi spain.. releven tak? releven tak? huhuhu..
tapi incek lelaki tidak benarkan.. nak kejar masa katanya...
maka aku turutkan sahaja..
baju kerja pun baju kerja la.........
walaupun game start jam 8.45malam..
kami tetap gerak awal..
seawal jam 6 kami dah gerak dari cheras..
tu dia... jammed!
nasib baik gerak awal..
redah punya redah...

sampai jugak kami...
pukul 7.30 jugak la baru sampai kat stadium shah alam selangor ni...
perlawanan hari ini adalah antara selangor dan kelantan...

hape?? kelantan??
mati la aku.... mesti dorang ada gaduh2...
cuba tengok sejarah sebelum2 ni..
asal ada kelantan mesti konfirm ada gaduh2...
tak tau la pasai apa...

tapi abaikan perasaan takut itu..
aku genggam tangan incek lelaki sepanjang perjalanan nak pergi membeli tiket..
makin dekat dengan pintu masuk makin ramai manusia aku tengok...
tu dia... penyokong kelantan...
BERSEPAH-SEPAH!

betambah takut la ai....
jalan kepit dah ni....
berbekalkan duit yang ada cukup2 makan...
kami pun pergi ke kaunter tiket dengan harapan jangan la tiket ni tibe2 jadik mahal...
sampai di kaunter.. kami memberitahu tujuan kami..
pakcik bermisai tu pun hulur tiket untuk dua orang..
"doploh ringgit dik" kata pakcik tu...
fuhhh.. lega..
risau juga kalau tibe2 harga tiket naik melebihi harga sekotak rokok dunhill..
eh yer la.. agaka2 kalau kami bayar dengan dua kotak dunhill, pakcik tu lagi suke ke tak?
huhuhuhhuhu...

ok.. tiket dah beli...
cari pintu masuk...
kami perhati sekeliling...
apesal semua penyokong kelantan je ni?
orang selangor mane??
kami dah gelabah...
takut disedari kami penyokong selangor lalu mereka membelasah kami..
paling tidak pun kami diboooo.. uih... malu tu... lagi2 bagi gadis melayu ayu cam ai ni...
incek lelaki memberi cadangan supaya mencari pintu masuk berlainan...
mungkin penyokong selangor ada ramai disana...
saya menurut perintah!
jalan punya jalan..
ape ke jauh sangat la pintu ni..
last2 kami putus asa...
kami gagah kan diri masuk pintu tadi...
bukan dorang tau pun kami penyokong selangor...
aku pakai baju purple... cik lelaki berbaju hitam..
ala.. wat bodo sudah...

muka selamba...
trus masuk...
masuk2.. alamak.. salah side lagi..
ini side penyokong kelantan..
keluar balik... gerak ke seberang...
ha.. canteeeekk...
seat pun blom berapa nak penuh ni...
kiri kanan pun penyokong selangor.. okla tu...
hati ada rasa lega sikit...sambil2 menunggu game start..
macam biasa la...
aktiviti menghambil gambar...
tapi gambar ai takde..
incek lelaki punya gambar yang banyak.... huh! marajuk!


~bahan bukti!~


~tu dia.. amik manusia... sapa kata bola sepak malaysia takde sokongan.. ramai je ni~


~ amboi... senyum lebaq nampak...~


~celah mana sungai kandis ni pun aku tak tau..~


~player dah keluar... ok2.. cukup2... ini masa untuk jerit2.. sambung ambik gamabr nnt!~

berlalu 90 min... keputusan seri 0-0..
tetapi ketika perlawananberlansung..
penyokong2 dua pihak mencemari perlawanan dengan aktiviti membakar mercun...
baling2 kerusi..
baling2 botol...
bukan dalam stadium je...
luar stadium lagi teruk...
ttak caya baca paper...
ramai yang cedera...
tapi alhamdulillah.... kami berdua selamat kembali dan selamat pulang.........

nnt FINAL kita tgk lagi eh sayang? hehehehe...

kami sudahi entry kali ini dengan ratusan manusia membuat ombak yang tak berapa nak best pun.. ehehehe..


video


lesung pipit aku akan keluar secara paksa...

0 people says

~kan dah cakap aku suka dengan tudung ini...~

viva pun spanish la rupanya...

0 people says
hai.. saya LOLA..
masuk bulan ni dah hampir 7bulan dah LOLA hidup..
sejak mami amik LOLA kat bangi dulu...
mami jarang bawak LOLA jalan2..
selalu ayah yang bawak..
mami penakut...
takut orang cederakan LOLA..kata mami..
ingat lagi ada satu malam tu.. mami and ayah baru balik keje..
masa tu hari jumaat..9hb APRIL 2010..
biasa la jumaat.. jalan mesti jammed!
ayah bawak kereta pelan je...
ikutkan tak bergerak sangat pun..
sebab jammed sangat2..
ntah macam mane..

tibe2......
LOLA kena langgar dari belakang!
masa baru 15hari LOLA hidup..
mami nangis teresak2 masa tu...
sedih agaknya...
mami cakap dengan ayah..
mami tak sempat nak bawak jalan lagi dah jadi camni...
lama mami nangis..
sepanjang perjalanan mami nangis..

malam tu mami tinggalkan LOLA dekat rumah kaklong mami..
sebab malam tu mami dengan ayah nak pegi bercuti dekat pulau..
3hari tak jumpa mami dengan ayah..

tapi lepas je balik dari pulau hari2 mami dengan ayah bawak jalan2..
jauh2 pun dah pegi dah..
selalu ayah yang bawak...
pegi keje balik keje...
amik mami balik keje...
pegi melaka.. kedah...
balik kampung mami kat johor...
pusing2 kl...
macam2 tempat la...

baru2 ni.. ayah ada masuk satu kelab ni...
ayah kata nak bagi LOLA ramai kawan...
mami pun bagi...

oleh itu kami join la satu kelab ni....
kelab ni khas untuk semua yang sepesen macam LOLA...
LOLA suka..

sejak dari hari itu..
ayah pun dah rajin solek2 LOLA...
ayah kata nak bagi LOLA cantik sama macam kawan2 LOLA yang lain...
sekarang ni LOLA rasa bertambah kacak pulak...
ramai yang memuji pun ada.. hehehehe...
ayah lagi la kembang bila orang puji LOLA...
sekarang ni.. LOLA dah makin lawa dan kawan2 pun makin lama makin bertambah ramai.....
mami dengan ayah pun makin ramai kawan dan selalu dapat pegi jamuan makan...
yang bertambah sihat mami la.. ayah sama je macam dulu.. makin kurus kering lagi adala....
huhuhuhu...

btw... mesti ramai tertanya2..
kenapa nama LOLA...?

ntah.. mami yang bagi..
mami kata...
mami pernah tertengok satu iklan drama spanish kat TV3..
lal♂l♀ (lalola) tajuk dia...
cerita ni pasal lelaki yang tibe2 berubah jadik perempuan cantik selepas disumpah ahli sihir...
lalo nama lelaki tu.. lola plak nama dia lepas dia jadik perempuan..
kat situ kot mami dapat inspirasi...
huhuhu...

untuk yang tak tau...
LOLA maksud dia STRONG WOMAN in spanish!
ha.. strong taw..
jangan main2....

tapi sekarang ni LOLA rasa LOLA makin kacak...
ni ayah punya pasal la ni...
dah berubah dah...
tapi ok jugak....
kata strong woman kan?
takde hal lah..
pompuan pun boleh kacak pe...eheh?



~kacak kan? ni LOLA dengan kawan yang sama macam LOLA~


~LOLA bukan racist ar... suma bangsa pun kawan.. hijau ke itam ke.. silver pun kawan taw..~


~ni plak kawan2 mami dengan ayah...~


~ni masa kitorang lepak2 dekat titiwangsa~


~mami dengan ayah pun sibuk lepak dengan kawan2 dia~


~tibe2 ayah ada anak lain! hmmmmm..~


~masa ni dekat dataran... dah pagi masa ni... LOLA yang hujung sekali~


~peace mami.. PEACE! ayah lak sibuk borak je...~


~kan dah cakap tadi banyak aktiviti makan2.. ni masa jamuan hari raya baru2 ni..~


~orang sibuk makan.. ayah sibuk isap shisha! apela..~


~perut dah kenyang boleh la posing2.. ~

selesai dah....ok bye!

aku kaki kipas.. so what?

0 people says
kerja part time mengipas ni memang memenatkan...
punya la penat sampai nak taip pun malas.. maka... tengok gambar je la eh?? huhuhhh...


~menanti pengantin sambil mercun tersedia di tangan.. cadang nak tembak pengantin.. huhuhuh..~



~sekali perantin naik moto besar.... macam samseng jalanan kaya dah aku tgk...~


~budak2 kecik ni comel giler aku tgk...~


~tgk tu.. tak ke comel tu...~


~elok je budak2 ni duduk kan? kejap je tu.. tak sampai lima minit habis semua beras kunyit tu..~



~ni family pengantin.. tgk sanggul mak pengantin.. tinggi.. hehehe.. comel...!~


kepada pengantin suberi dan roidiah.... semoga korang berdua kekal ke akhir hayat... amin.....

freee fooodddddssss...

0 people says
last two week aktiviti makan2 memang banyak..
open haus sane open haus sini..
aku pun makan dan makan dan makan je kerja nya...
baju semakin ketat yer...terima kaseh kawan2...

berikut adalah ketika makan jamuan hari raya department..



~antara makanannya.. lihat disana aku beraksi membantu tau! aku bukan kaki melantak je.. pemalas macam korang.. eh? eh? hehehehe...~


~ha.. ni yer nmpk aku kaki melantak.. bergambar pun sempat makan..~


~masih kelihatan nugget ditangan... huhuhu~


~kekenyangan.. mekaseh..~


kemudian disusuli dengan aktiviti makan bersama satu kompeni lak..
disini hanya dapat dilampirkan dua keping gambar je.. sebab tukang amik gambar yang lain memang suke SIMPAN GAMBAR AKU BUAT PEKASAM! MACAM DIA SORANG JE NAK TENGOK!!
bak la sini.... kita pun nak tgk gak...............huhuhuhuhuh..


~muka minyak2... hamek kau!~


~masa ni dah tak larat dah nak pose...spek pun malas nak bukak dah.. lantak lah nmpk nerd pun..~

dan oleh kerana itu........ aku......dengan sifat humble mengakhiri post kali ini dengan membubuh la gambar perasan aku banyak skit..... hahahahaha......
saksikan lah....(nyanyi dengan gaya iwan dangdut rambut keras tu yer...)



~aku suka tudung ini sangat2 dan makin tak segan nak pakai sekap dengan tudung...~

sekian sahaja laporan untuk hari ini...

jangan muak ok? ni page saya... suka hati saya la!

0 people says
saya happy... kerana..





~ujung minggu lalu tiap masa dihabiskan dengan dia ni ha!~