pengikut

nak cerita pasal baju kenduri jadik cerita pasal almari

ujung minggu ini aku akan ke johor lagi atas sebab undangan untuk menjadi pengapit sepupu incek lelaki aku yang mahu berkahwin...

adeh.. pening kepala memikir baju yang nak aku sarung nnt..
harusla sepasang dengan incek lelaki kerana dia pun jadik pengapit jugak...
duit dahla tak berapa nak ada... cadangan asal nak beli baju baru untuk dia dan aku..
tema pengantin purple dan pink..
atas kata sepakat aku dan incek lelaki setuju nak cari baju sedondon kaler biru kundang..
tapi last2 minit cadangan dirombak kerana kekurangan modal..
incek lelaki pakai baju raya dia berwarna oren...
dan aku?
hehehe... beli baju baru!
padahal baju kaler oren ada je.. dah terang2 taun ni punya raya aku sedondon dengan incek lelaki..
tapi biasa la.. dah nama pun perempuan....
"mane boleh pakai baju raya.. kena la baju lain yang nmpk lain skit.." lawan aku pada incek lelaki.
hehehe.. kesian beliau..
tapi diturutkan.. dah kata pun sayang kat aku kan....

so.. misi mencari baju dijalankan..

venue: JALAN TAR
misi : baju 'lain' berwarna oren

jalan sana jalan sini.. pusing sana pusing sini.. terai baju tu terai baju ini...
akhirnya dapat jugak.... tu pun bukan pilihan utama.. saje gatal nak terai2.. sekali cam elok je...
cik lelaki pun mengangguk kata setuju..(tak pasti samada betul2 setuju atau pun terpaksa kerana dah tak sanggup nak jalan2 lagi.. huhuhu)
apa lagi.. sambar..

dah dapat baju barula terasa letih nya berjalan..
nak balik ke kereta pun rasa macam malas...
incek lelaki pun dah monyok je...

tu la dia pompuan kan?
biar tak makan... janji dapat baju!
bila la nak hilang habit ni...
tadi pagi pun ada ofis mate tegur.. lawa jam..
mesti banyak jam kat rumah kan?
huhuhu.. bukan jam je banyak... baju.. tudung... beg.. segala mak nenek punya eksesori...
dan paling utama.. kasut.. kasut... dan kasut lagi..
oh ye... dua hari lepas berjaya mendapatkan cardigan merah dan purple...dan kasut baru!! huhuhu.. suke2.. beli guna voucher.. tak ke best tu.. guna cash 8 ringgit je.. lain2 pakai voucher... hahaha.. padan muka akak cashier tu... mesti bengang je ngn aku..

tapi bile sampai rumah pening... mane pulak aku nak gantung baju2 ni...
kat tepi almari tu pun ada 3 beg besar penuh dengan baju yang tak disimpan didalam almari...
nmpk gayanya almari besi berharga rm39.90 tu tak panjang umur la...
nak beli almari besar gabak... barula best nak susun baju2 tu...
aku akan susun mengikut kaler.. hmm.. mesti elok je.. nak cari pun senang tak payahla aku kumbah2 baju aku dalam bakul tu tiap kali nak cari baju..
tapi... nak beli almari cane... duit dah habis wat beli baju...................!!


~nak bilik camni.. nak almari cmtu.. but i think.. for me... a little bit bigger.. baju aku banyak gile kot...!~


~tgk ni! tgk ni! siap ada tempat kasut... giler smart... tak payah beli almari pun takpe...!~


~tu kalau tarik baju yang tgh2 tu konfirm roboh semua.. dah satu kerja lak nak kena lipat balik...~


~konfirm ah.. aku nak beli almari ni! hahahah.. pastu aku tido kat atas karpet hijau depan almari tu..hahahaha!

eh jap? ni ape hal lak cerita pasal almari lak ni?? aku nak cerita pasal cari baju nak jadik pengapit tu... leh jadik lain lak... takpela.. gambar baju aku tu nnt dah habis majlis aku letak la...


~preview kena gambar dia sorang2 dulu.. bayangkan aku diri sebelah berbaju oren jugak.. tu je..~

eh.....tetibe terindu lak kt mamat baju oren ni.. ok.. bye! nak tepon beliau sekarang jugak..


No comments: