pengikut

saya adalah tol gate gurl..

0 people says
berikut adalah gambar2 ketika aku menjadi pengapit tempoh hari.........


~inilah pengantin nya.. yang lelaki tu sepupunya incek lelaki..~


~dengan 4 kali lafaz sahla menjadi suami isteri.. harap bekekalan sehingga akhir hayat.. amin..~

usai majlis pernikahan.. sebelah malamnya upacara persandingan.. ha.. masa ni la che' kena jadik penghapit.. kaler horen yu..


~berarak masuk ke rumah pengantin pompuan...incek lelaki nmpk kebosanan disitu..~


~tetapi! tak JOHOR la kan kalau tak kena tol.. nak masuk? boleh.. bayar tol dulu...!~


~sori darling... pujuk rayu tidak dilayan.. bayar tetap bayar..~


~hamek kaw.. ada lagi tol... ha.. yang baju hitam tu pak andam...~


~apa? ingat dah lepas? sori.. ada lagi ni.. berderet2 tol kena bayar ni..!~


~ni tol punya HQ.. kena bayar lebih.. ha.. tak mo bayar aku tak bagi duduk...! (eh? asal aku lak cam malu lebih ni? huhhuh..)~


~ha.. kan senang cerita.. dah bayar..nak plok ke ape ke semua boleh..~


~masa untuk makan...~


~masing2 macam malu2 je nak makan.. huhuhu~





~sesi bergambar keluarga..ini antara pakcik2dan makcik2 pengantin~


~ini sepupu2 pengantin... gambar versi sopan dan skema~


~ini versi kurang sopan.. eh? laki aku je yang kurang sopan lebih.. ceh!~


~ini plak wanita2 ayu~


~pulak dah.. lagi ramai tak ayu ni.. lagi teruk dari lelaki.. huhuhu..~

ape2 pun had fun..
first time jadi pengapit sekali dengan cik lelaki..
memang jadik bahan je la aritu...
berapa kali aku pun kena tepung tawar..
huhuhu.. insyallah.. ada jodoh.. kami pulak duduk kat kerusi camtu..
amin......


~praktis2 dulu.. huhuhu.. gatai! mahap di atas gambar ulang tayang..~



dayet!

0 people says
once again.. aku gagal.. GAGAL..
aku tewas kepada nafsu yang membuak2..

aku gagal menahan diri dari membeli sebungkus nasik lemak berlaukkan paru yang berharga 3 ringgit itu...
yer.. aku gagal...

terima kasih kawan2 kerana telah menggoda saya dengan bau sambal yang sangat menusuk kalbu ketika saya baru tiba di ofis pagi ini...

sekali lagi! terima kasih!

cane nak kurus ni weh!!!

drama cintan episod 257.. hamek kaw!

0 people says
situasi satu

pompuan : abg.. xpenat ke drive jauh2 ni?

lelaki : abg ok.. tak penat pun..

pompuan : nape tak penat?

lelaki : sebab ada bini kat sebelah..

pompuan : hehehehe.. comel..


situasi dua

pompuan : kenapa abang asik senyum je ni?

lelaki : sebab abang happy..

pompuan : nape lak happy?

lelaki : sebab ada bini kat sebelah..

pompuan : hehehehe.. comel la..



cerita tamat..



hari ni mesti abg tak happy and penat gile2 kan??
sebab ape?
sebab saya takde kat sebelah.. kan? kan? kan??

tu la.. sape suh pegi outstation jauh2..............
saya pun tak happy......!!!! huhuhuh......

sayang..... balik la cepat........
*pengsan*


~saya perlukan awak untuk bernafas~


*pengsan*






the 1st step..

0 people says
26 sept 2010..
taman purnama, simpang renggam.

kali pertama family nya jejak ke rumah aku di kampung..
bersua puan bunda dan abahtok...

went well... very well actually..
lebih baik dari yang aku fikirkan...
alhamdulillah....

peringkat seterusnya pula..


~kita sama2 usaha k sayang?~

dream land..

0 people says
ketika aku sibuk melayan tetamu yang hadir atas tujuan untuk beraya di rumah mak andak kepada si dia, tiba2 kedengaran suara lelaki memberi salam.. aku cukup kenal dengan suara itu... oh...si dia rupanya...
tetapi dia tidak masuk sendirian...
kelihatan dibelakangnya seorang gadis yang aku kenal wajahnya...
kami tidak pernah bersua tapi dari potret yang pernah ditunjukkan kepada aku..
aku amat cam dengan wajah itu..

tapi kenapa si dia membawa si gadis?
ke rumah saudara nya pula...
di hari raya yang mulia ini?
sedangkan aku juga di sini..

tidak dapat aku pastikan apa yang mereka bualkan..
tetapi mereka kelihatan sangat serasi...
bergelak ketawa seperti tiada apa2..
tanpa menghirau kewujudan aku dan perasaan aku yang masih dalam kebingungan..

kenapa.. kenapa dia buat aku sebegini?
si dia cuma sekali sekala menjeling aku...
mungkin mahu melihat riak aku...
yang sudah pasti nya tidak menentu...
ikut hati nak ku teriak ku nangis tanpa peduli siapa2..
tapi aku masih menahan perasaan...
malu.. bimbang apa di kata saudara sekeliling jika aku berkelakuan sedemikian..
maklumlah.. kami masih belum apa2.. tiada ikatan kata mereka..
tidak salah rasanya jika dia ingin membawa siapa2..

runtuh hati aku tuhan je tau...
aku menangis di dalam hati.. sedih yang teramat..
tidak terkata rasanya..

usai beramah mesra..
kami semua beransur bergerak ke destinasi lain..
ke rumah saudara yang lain pula...

aku sudah memasuki kereta bersama ibu saudara dia...
sambil menanti yang lain2 turut masuk ke dalam kereta..
kelihatan kelibat si dia... dan si dia memegang tangan si gadis....

tanpa aku sangka.. air mata aku mengalir tidak dapat diseka..
rasa yang ditahan perasaan sedih yang disimpan aku luahkan secara tidak sengaja....
aku menangis tanpa henti...
terhenjut2 bahu aku menahan sedu...

tiba2 ibu saudara si dia bersuara....
'sabar.. sabar...mungkin semua ini ada hikmahnya...' sambil mengurut belakang badan ku...

tapi perasaan itu tak dapat ku tahan...
terang dan jelas di depan mata aku..
si dia bermain kayu tiga...

aku cuba gagah kan diri..
aku lap semua air mata...
aku langkah kan kaki ku keluar dari kereta...
aku hampiri mereka...
dengan niat ingin bersemuka dan mengetahui apa punca...
aku mahu tahu di mana letaknya hubungan kita..
jika benar ada cela... dicerita.. jangan disimpan dan menghina aku sebegini rupa...
mana mahu aku letak muka.....


tapi.. belum sempat aku bersuara...
tiba2.....






alarm telefon aku berbunyi...

hmmm.... mimpi rupanya...
tangan aku sibuk menggosok mata...
eh? basah?
dan aku dapat rasa aku sedu seperti baru lepas menangis...

aku menangis dalam tidur?
macam tak percaya...

tetapi didalam hati rasa lega yang teramat...
kerana itu semua hanya mainan tidur..




~awak janji dengan saya... mulai hari ini.. awak cuma pegang tangan saya...boleh kan?~



~boleh tak awak janji dengan saya?~

sengal!

0 people says
aku kadang2 marah dengan diri sendiri..
telalu pemurah..
susah jugakla nak kat NO tu..
tak sampai hati nak menolak..
lagi2 kalau bila diwar2kan.. semua buat bodo je....
aku lak tetibe rasa macam dapat hidayah untuk dengan segeranya membantu..
membantu secara sukarela dan ikhlas...

dan disebabkan keikhlasan membantu itula....
TANGAN AKU KEBAS2... SENGAL RASA NI!!!!
dah la kerja tengah banyak..
cane nak buat keje ni....

'hmm... bos.. saya nak mintak halfday boleh... semalam saya sukerela menderma darah saya sebanyak 10ml untuk tujuan pembelajaran murid2 di kolej ini...tak ke mulia tu... dan seharusnya bos bagi saya cuti kan? kan? kan?'

huhuhuhu... sakit.....


hati gumbira ria..

0 people says
~meet my new cardi.. hehehehehe..~

barang lama jangan dilupakan.. tapi ex takpe..

0 people says
wore something old, something new, something borrowed but nothing in blue..


~6years OLD green pashmina, tried NEW style of wearing pashmina, BORROWED bow hairband~

dijari itu bukan cincin tunang yer.. bukan...dan pedulik ape muka aku nmpk bulat.. okla tu.. jangan berubah bentuk hexagon sudah..

nak cerita pasal baju kenduri jadik cerita pasal almari

0 people says
ujung minggu ini aku akan ke johor lagi atas sebab undangan untuk menjadi pengapit sepupu incek lelaki aku yang mahu berkahwin...

adeh.. pening kepala memikir baju yang nak aku sarung nnt..
harusla sepasang dengan incek lelaki kerana dia pun jadik pengapit jugak...
duit dahla tak berapa nak ada... cadangan asal nak beli baju baru untuk dia dan aku..
tema pengantin purple dan pink..
atas kata sepakat aku dan incek lelaki setuju nak cari baju sedondon kaler biru kundang..
tapi last2 minit cadangan dirombak kerana kekurangan modal..
incek lelaki pakai baju raya dia berwarna oren...
dan aku?
hehehe... beli baju baru!
padahal baju kaler oren ada je.. dah terang2 taun ni punya raya aku sedondon dengan incek lelaki..
tapi biasa la.. dah nama pun perempuan....
"mane boleh pakai baju raya.. kena la baju lain yang nmpk lain skit.." lawan aku pada incek lelaki.
hehehe.. kesian beliau..
tapi diturutkan.. dah kata pun sayang kat aku kan....

so.. misi mencari baju dijalankan..

venue: JALAN TAR
misi : baju 'lain' berwarna oren

jalan sana jalan sini.. pusing sana pusing sini.. terai baju tu terai baju ini...
akhirnya dapat jugak.... tu pun bukan pilihan utama.. saje gatal nak terai2.. sekali cam elok je...
cik lelaki pun mengangguk kata setuju..(tak pasti samada betul2 setuju atau pun terpaksa kerana dah tak sanggup nak jalan2 lagi.. huhuhu)
apa lagi.. sambar..

dah dapat baju barula terasa letih nya berjalan..
nak balik ke kereta pun rasa macam malas...
incek lelaki pun dah monyok je...

tu la dia pompuan kan?
biar tak makan... janji dapat baju!
bila la nak hilang habit ni...
tadi pagi pun ada ofis mate tegur.. lawa jam..
mesti banyak jam kat rumah kan?
huhuhu.. bukan jam je banyak... baju.. tudung... beg.. segala mak nenek punya eksesori...
dan paling utama.. kasut.. kasut... dan kasut lagi..
oh ye... dua hari lepas berjaya mendapatkan cardigan merah dan purple...dan kasut baru!! huhuhu.. suke2.. beli guna voucher.. tak ke best tu.. guna cash 8 ringgit je.. lain2 pakai voucher... hahaha.. padan muka akak cashier tu... mesti bengang je ngn aku..

tapi bile sampai rumah pening... mane pulak aku nak gantung baju2 ni...
kat tepi almari tu pun ada 3 beg besar penuh dengan baju yang tak disimpan didalam almari...
nmpk gayanya almari besi berharga rm39.90 tu tak panjang umur la...
nak beli almari besar gabak... barula best nak susun baju2 tu...
aku akan susun mengikut kaler.. hmm.. mesti elok je.. nak cari pun senang tak payahla aku kumbah2 baju aku dalam bakul tu tiap kali nak cari baju..
tapi... nak beli almari cane... duit dah habis wat beli baju...................!!


~nak bilik camni.. nak almari cmtu.. but i think.. for me... a little bit bigger.. baju aku banyak gile kot...!~


~tgk ni! tgk ni! siap ada tempat kasut... giler smart... tak payah beli almari pun takpe...!~


~tu kalau tarik baju yang tgh2 tu konfirm roboh semua.. dah satu kerja lak nak kena lipat balik...~


~konfirm ah.. aku nak beli almari ni! hahahah.. pastu aku tido kat atas karpet hijau depan almari tu..hahahaha!

eh jap? ni ape hal lak cerita pasal almari lak ni?? aku nak cerita pasal cari baju nak jadik pengapit tu... leh jadik lain lak... takpela.. gambar baju aku tu nnt dah habis majlis aku letak la...


~preview kena gambar dia sorang2 dulu.. bayangkan aku diri sebelah berbaju oren jugak.. tu je..~

eh.....tetibe terindu lak kt mamat baju oren ni.. ok.. bye! nak tepon beliau sekarang jugak..


cerita raya lagi..

0 people says
tahun ini tahun pertama saya dan incek lelaki beraya bersama...
yer.. yang pertama..
muda lagi kitorang ni..

raya ke enam baru dapat ketemu..
tu pun di atas kesanggupan beliau menaiki bas dari bukit jalil ke air hitam..
sian abg ai ni...
ni yang wat makin sayang ni..
aku pun gigih memandu berteman kan adik aku..
dah la gelap.. lampu jalan kedekut..
dengan lori besar gabak lak banyak..
uih... takot gile.. tapi depan adik aku .. kenala belagak hensem dan gagah...
tapi alhamdulillah.. sampai juga..

tepat 9.52pm dia pun sampai..
terus gerak pulang ke rumah..
kali ni incek lelaki yang memandu..
hehehehe...
makan2.. mandi2.. dia trus tertido..berdengkur2 lak tu...ish ish ish..
kesian dia.. huhuhhu... terharu ni..

keesokan hari aktiviti beraya kami diteruskan setelah terbengkalai diatas sebab2 tuan punya blog penakut nak memandu budak hitam tu sendirian tanpa incek lelaki disisi..
maka! kami menuju ke jb.. beraya di rumah atuk sedara...
makan2.. borak2..minum2.. ngumpat2..
heh? tambah dosa lagi.. hehehe..

kami beransur pulang.. yer ke pulang...
hahahaha...apalagi...pusing jb kita..wah.. banyak dah berubah..
rasa jakun seketika..
seketika je k? lepas tu buat2 macam terer..
kami cari kedai makan.. lapar gile neh!
ke tingkat atas.. cari kebayan..
ha.. bukan nenek kebayan tua bongkok yang rambut putih tu..
tapi kebayan ffod court..
ape kejadahla dorang ni kan?
macam la takde nama menarik lain yang boleh di bagi...

wah sekali lagi! dah cantik.. bersih je...
aku pun sekali lagi beraksi jakun.... duduk kat view tingkap yang boleh nampak bawah tu...
kami mengisi perut sebelum mengambil keputusan terus pulang ke kampung disebabkan kemalasan melanda kerana kekenyangan dan disebabkan aku dan incek lelaki mahu pulang ke kuala lumpur malam itu juga...


~kan aku dah kata.. tempat ni tinggi~


~gaya seorang pemakan nasik ayam~



~'huh! tak sedap langsung! tawar!', kata puan bunda sambil menolak pinggan yang dah sedia licin tu ke tepi.~


~suci bersih je nmpk muka cik abg saya ni..eleh.... tu cahaya lebih tu...~


~saya merajuk kerana incek lelaki meninggalkan tulang sahaja untuk dijamah...~


~si dia memujuk rayu.. dan saya tercair dan tersipu malu~


~and they live happily ever after.. eheh! kau bajet kau cinderella la ek?pigi dah!~





~pose manje dari kami berdua berlatar belakang kan kuil di hari raya... ada kaitan ke?? huhuhu..~

pecah tradisi..

0 people says
sekali sekala berhari raya begini ok kot...


~back seat~


~tak salah kot kalau tak berbaju kurung..~