pengikut

sape yang bace ni doa2 kan eh? ramai doa..cepatla aku kawen! hahaha...

untuk membalas ujung minggu lepas yang membosankan.. minggu ni aku balas dendam!
hamek kaw! dua kali best terus!

aku dan incek lelaki telah balik kampung.. ooo..ooo..ooo balik kampung..hati girang..
eh? puasa belum nyanyi lagu raya dah? tampor kang!

yup.. kami pulang ke kampung aku..
bersama puan bunda dan si kecikyang bercita2 nak jadik imam muda yang kepoh becok pandai menjawab je kau kan?

sebab ape aku rasa seronok??ape tak seronok nya.. tak pernah2 mak aku kata boleh bawak jantan balik umah.. kali ni mak aku bagi.. hahahaha..

hati ada rasa gumbira tengok incek lelaki tu borak2 ngn puan bunda dan pak ayahnda..nampak la mesra nya tuh.. kata2 pujian juga banyak keluar dari mulut puan bunda masa aku ngn puan bunda mengumpat incek lelaki kat dapur.. hehehehe.. fuhhh.. lega!! lega nya macam baru lepas buang sisa no dua yang dah peram 3hari! hamek kaw! busuk cam longkang! hahaha....

lega hati bila dua2 family dah boleh terima kami ni.. amin... moga2 dipercepatkan jodoh dan kekal bahagia sehingga ujung nyawa.. AMINNNNN....


~kejadian yang jarang berlaku.. puan bunda dan incek lelaki didalam satu kereta dan si kecik aku dah cekik sampai pengsan sbb banyak sangat cakap! hahaha..~


~panggil saya imam muda isyraf..dan sila abaikan jerawat mak su saya yg sebesar alam tu..~

aktiviti kat kampung tak banyak pun..hari sampai aku sibuk mengemas.. sbb dah hampir dua minggu rumah tidak dikemas sebab puan bunda berada diperantauan.. ewah! macam mak kaw pergi bisnes trip ke norway je.. padahal mak kau datang kl je pon.. saje melawat kakak aku..

sampai2.. ha.. tu dia.. berhabuk.. masuk je bersin2 sampai nak terkeluar usus besar perut ni..
sapu2..lap2..jirus2..mop2.. SIAP! mandi2.. pegi keluar makan.. saje nak belanja puan bunda makan besar kat luar.. lagipon puan bunda malas nak masak.. hehehe..balik umah kekenyangan..


~comel kan dak ni kan?~


~comel kan dak ni kan?~
(bukan typo error.. mmg btul aku tanya ni..hahaha..)


~SERANGGGGG! tengok.. tu tangan puan bunda! pantas!hehehe..~

aku terbungkang tidur sampai pukul 9 pagi! hahaha..dulik ape aku incek lelaki ada.. takde nak belakon kunun anak dara kena bangun sebelum subuh sambil mengemas rumah membasuh baju dan menyidai kain sambil berkemban dan berkain batik di atas kepala.. hahaha..

sarapan2..keluar.. menuju ke pontian! nak tgk laut.. cadangan puan bunda.. sekali pergi laut tak nampak.. bertutup.. nak ditambak mungkin.. takpela.. lain kali mungkin.. makan2.. soping sekitar laut..


~alah.. puan bunda malu2 plak..~


~eh? dah tak malu dah.. ni mesti keje sikecikla ni sampai ketawa besar camni..~


~teddy bear ngn mak beruang!~


~yer.. aku guna henpon je.. mane mampu nak beli dslr tu..~


~Awas Awas Awas Gerak langkahmu..ooo..~


~kacau ah minah ngn mamat kat belakang tu!~


~dak dua ni lagi~


~memang suke tido sambil buat muka cacat masa tengah lepak2 kat taman~

kami balik rumah..rehat seketika.. kemudian aku dan incek lelaki berangkat ke kuala lumpur...
dan ESOK....aku kerja.. cik lelaki?? boleh tidur dan bangun lambat kat umah!!! ceh! tak best tak best!!


dan berikut adalah gambar gedik aku! hahaha..


~hamek kaw! kuning menyala-nyala~

~buat kaver album ketika kereta kesayangan sidang dimandikan~

p/s : kebanyakkan gamabr diambil oleh si kecik yang berusia 4taun tu..termasukla gambar kat dinding ni.. terer tak? terer tak?

No comments: