pengikut

dah terminat kat seseorang lak..

nak cerita satu benda tapi macam malu sebab rasa sangat ketinggalan.. orang lain lama dah tau.. aku baru je nak amik tau.. huhuhuh.. rasa macam duduk dalam gua..
tetibe trus terbayang aku berambut kusut dan berbaju printed leopard skin sambil pakai rantai tulang2 dan berkaki hayam.... huhuhu.. huduhnya rupa..

ok! banyak simpang dah aku masuk ni... kembali ke jalan lurus!
arini aku discover MAHER ZAIN!
sape dia ni?
dia ni penyanyi dan penerbit lagu dari sweden..
tapi dilahirkan di lebanon..
dia kluarkankan debut album 1 nov tahun 2009..
tapi baru skang aku tau.. huhuhu...
ikutkan dah lama aku dengar lagu dia ni...maybe dalam dua tiga bulan lepas..
yang lagu INSYALLAH tu.. sebab dak satu ofis aku mmg suka cari lagu2 arab..
boleh kata hari2 jugakla dengar..
cuma aku tak tau..
penyanyi nya sape..

ntah macam mane sibuk2 blogwalking terklik utube video link yang ada..
MASYALLAH.. sedap nya suara dia..
aku dengan gelojohnya trus google nama dia..
hamik! trus donlod semua lagu dia..
untuk memastikan setiap lagu aku dah donlod..
siap cek fan page dia..
konfirm! aku dah dapat semua lagu dia..

1. "Always Be There"
2. "Ya Nabi Salam Alayka"
3. "Insha Allah"
4. "Palestine Will Be Free"
5. "Thank You Allah"
6. "Allahi Allah Kiya Karo (feat. Irfan Makki)"
7. "The Chosen One"
8. "Baraka Allahu Lakuma"
9. "For the Rest of My Life"
10. "Hold My Hand"
11. "Awaken"
12. "Subhana Allah (feat. Mesut Kurtis)"
13. "Open Your Eyes"
14. "Ya Nabi (Arabic Version – Bonus Track)"
15. "Thank You Allah (Acoustic Version – Bonus Track)"

peberet aku yang no 8..BARAKA ALLAHU LAKUMA dah cadang nak pasang untuk aku kawin nanti.. tak ke sejuk je dengor..

no 6 ALLAHI ALLAH KIYA KARO tu pun best gak.. memandangkan aku peminat hindustan tegar.. mau tak teruja dengar suara dia nyanyi hindustan.. hehehe..

no 13 tu pun best, No 5, No 12.. EH?? SEMUA LA BEST!!! GILE AH! RASA MACAM NAK DENGAR SEMUA SEKALI HARUNG SERENTAK! HAMEK KAW! mau pening kepala otak haku.. huhuhu..! tapi tak kira.. mau jugak!!


~ni dia nyanyi lagu no 8 tu..kan best kalau aku ada kat sini..~

sempena dengan bulan mulia beserta di hari jumaat yang indah ini tak salah rasanya kalau nak kongsi benda2 baik camni kan? nakal2 jugak.. baik pon kena ada.. hidup kena seimbang.. tapi lebih elok sekiranya kebaikan tu jauh lebih banyak dari keburukan.. tak gitu? sama2 la kita berusaha... renung2kan dan selamat beramal!

sekian sahaja nasihat untuk hari ini.. ok dah! nak carik lagu raya plak! babai!

No comments: