pengikut

lu orang bikin wa panas...........

aku cukup pantang kalau ada benda yang kau buat berkait dengan hidup orang lain..
erti kata lain menyusahkan hidup orang lain...
jangan ah camni makcik oi..
kami pun ada keluarga..
buat kerja pikirla orang sikit..
ko ingat ko sorang anak mak bapak? ada anak bini?
aku takde ke?okla.. maybe anak bini blom ada... habis rumah aku pakai dapur lampu minyak tanah kot.. mandi pon mandi air lopak je.. bongok!
kalau kerja kau tu takde kena mengena dengan aku.. lantak la..
peduli ape ak nak tunggang terbalik ke..
tak nak buat kerja ke..
goyang kaki je.. nak goyang bontot pun pedulik lah..
ini tidak..
ishh...

aku sebenarnya tak tau apa cerita sebenarnya ni..
cerita ni pun bukan kes orang aniaya aku..
tapi cik lelaki aku..
dah nama pun laki aku..
u r messing with me also la..

ini bukan kali pertama...
kali pertama..
worst! benda yang tak disangka...
kalau jadi kat aku pun aku nangis..
yup.. nangis..
dia nangis..
sila imagine seorang lelaki menangis..
dia betul2 rasa sedih..
apatah lagi aku...
runtuh hati aku bila tengok muka dia yang suram dengan mata bengkak..
lagi2 bila aku tau yang aku tak boleh nak buat apa...
yang aku cuma mampu... ada sebelah dia...
lend him a shoulder to cry on..

cerita nya macam ni..
satu hari tu.. seperti biasa..
aku mesej dia..
rutin harian la..
time2 keje..
tibe2 dia kata ada cerita tak best..
penilaian kerja dia tak lulus..
penilaian ni kira macam review la..
kalau tempat kerja aku.. KPI..
untuk tentukan kenaikan jawatan atau naik gaji...
cik lelaki bagitau..
dalam 16 orang... dia sorang tak lulus...
macam pelik..
ape teruk sangat ke laki aku ni buat kerja sampai dia sorang jer tak lulus..?
padahal aku tengok boleh kata hari2 kerja lebih masa..
dah macam kuli batak...

rupanya.. diorang kata..
ada kesilapan..
dia ni perkerja kontrak projek..
kira dia ni lain skit dari kawan2 dia..
dan TIADA SIAPA PUN BERITAHU!!
mmg babi!
kerja sama2 susah.. sama2 penat..
tapi tak dapat habuan macam orang lain..
sebab kawan dia dapat la insentif sikit...
sikit2 pon ribu jugak bai....
cik lelaki bising2 jugak la.. turun naik ofis..
tanya ape kes kan...

lastly.. dorang berjaya memujuk hati cik lelaki..
dorang siap janji..
yang dorang akan pastikan yang cik lelaki akan dapat apa yang sepatutnya dia dapat..
dan dorang jugak janji kerja tetap.. kenaikan gred juga...

ok.. kita tunggu..
tunggu punya tunggu...
sorang2 dah tetap jawatan...
kesabaran dah hilang...

pergi check sendiri dgr HR...
barula dorang bagitau jawatan yang kununnya ditawarkan ke cik lelaki....
TAK WUJUD!
double babi!
ape ke siak nya korang ni..
tak boleh bagitau awal2 ke..
ape ke bz sangat kerja korang sampai tak boleh bagitau awal2?
ish.. mmg babi ah!
panas hati je aku dengar...
aku mmg anti skit ah ngn orang2 HR..
tak tau kenapa..
mane2 department pun sama..
lagi2 bila dah kena kat laki aku sendiri..
lagilah aku hangin..
kalau kena kat aku.. aku boleh tahan skit la..
walaupun hangin jugak...
ni LAKI aku...
ish.. panas je...

aku dah tak tau nak taip ape lagi dah ni...
mmg aku marah!
tapi tak boleh nak buat apa..
sekarang aku dengan cik lelaki tengah tunggu bos dia masuk office..
hadap jer terus bos..
dengar apa cerita sebenar..
kalau takde cakap takde..
senang cari kerja lain..
sekurangnya tak de la melanguk duk mengharap kerja yang ntah ada ke takde..

~baik keje sendiri.. wa bos wa kuli.. sendiri sakit hati.. sendiri maki..~

No comments: