pengikut

kisah kita bermula....

tak pernah aku sangka aku akan bersama dia.. bukan sebab ada ape2.. cuma tak sangka..
kenal di tagged.. laman web yang aku memang tak pernah percaya penghuni ruangan itu.. sebab aku rasa mereka2 semua bukan spesis pilihan untuk jadi menantu.. sebab semua macam HANTU..

tapi itulah hakikatnya...

tiada ayat indah.. tiada kata2 pujangga yang membuat kan aku terpedaya.. ayatnya cuma..

ketika itu dengan bernamakan ANGAH KECIK, dia bertanya..

angah K :
leh knl? :D

aku :
leh ngah...

angah K :
duk ner?
asl ner?
awk der ym tak?

aku :
n###a_c##n add pat..


semudah itu... kami berbual seketika.. sehari yang lebih tepatnya..

malam itu dia ajak bersua..
aku tidak menolak..

ish... gile.. baru kenal.. tak sampai sehari dah berani bersua tgh malam pulak tu..

kalau difikirkan...
memang gile...

seperti dijanjikan..
selepas jam 12 tgh malam..

dia ada dikawasan bawah rumah..
tapi.. bukan seorang.. mereka bertiga..

BERDERAU darah aku..
tuhan aja yang tau..
tapi masih kuturutkan..
ikutkan itu bukan diri aku...

mengikut norma mungkin aku berikan alasan aku tidak sihat..
lain kali kita berjumpa..

sebaliknya berlaku..
naik kereta, dia duduk disebelah aku..dibelakang..
ish... gila..
lauk aku mlm ni, kata dalam hati..

aku sorok perasaan gelisah hati..

kami tiba di restoran mamak yang mmg terkenal di kawan tu..
NZ curry house..
tanya la orang kl.. siapa yang tak tau.. hampir semua tau...

kami berbual2..
aku lebih banyak berdiam.. memerhati...
biarkan mereka yang bersuara, bergurau senda..

dan malam tu juga aku tau namanya wan..
dah keluar bersemuka baru tau..
itu pon sebab terdengar sepupunya memanggil namanya..
oh ya.. ketika itu baru aku tau...
mereka bersaudara...hilang rasa resah gelisah..
seketika..

aku perhatikan dia..
kecik nya orang nya...
padanla nama nya angah kecik..

jam hmpir menunjukkan 4 pagi..
kami buat keputusan untuk pulang...
sambil melangkah menuju ke kereta..
hatikembali berdebar..
risau tidak sampai ke rumah..

masuk kereta..
dia di kiri...
dan ketika tu la.. dia memandang aku dan berkata..
kita balik k?

tak tau kenapa..
ada timbul rasa percaya dan tidak akan ada apa2..
hilang dah segala resah gelisah..

dalam kereta ada juga aku nmpk cubaan dia untuk memegang tangan aku..
tapi aku nmpk dia malu..
sikap malu dia itu yang aku sukakan..

tiba di rumah.. dia pesan pada aku..
sampai rumah nnt kita ym lagi k?
sambil tersenyum...

aku balas senyuman dia..
dan aku pulang...
dalam hati aku pon tersenyum...

sejak dari malam tu.. kita kenal..
makin kenal diri masing2..
kenal keluarga..
saudara..
kawan2..
ke kenduri sana...
kenduri sini..
berjalan sana..
bersalan sini..
sentiasa berdua...bersama2..

6 bulan kenal..
macam dah lama...
macam2 kami lakukan bersama..
dan...
minggu lalu baru selesai mengambil kursus kahwin..

yer.. kursus kahwin..

bercadang untuk menamatkan zaman bujang kami bersama..
belum pasti bila..
cukup semua insyallah dilangsungkan dalam masa terdekat..

amin....

aku harap sangat2 inilah orang nya....

MOHD IZWAN B ABU BAKAR

peneman aku.. seumur hidup...


~ini kali pertama kita bergambar berdua..~

No comments: