pengikut

ada udang di sebalik batu.. eh tak.. di kolam udang..

there is always time for first time..
without first then there will be no second, third and so on..

RIGHT?

oleh dengan yang demikian aku melakukan sesuatu utuk pertama kali...
hmm.. ok tipu...
aku cuma ikut..
dia yang buat..
buat apa??
ha.. itu yangg kita tak tau...

eheh!

semalam kali pertama ku jejakkan kaki ke dalam kolam udang...
meneman seseorang menjalankan aktiviti kesukaan beliau..

memancing..
ish... benda yang aku paling tak paham..
ape la yangseronok nya menunggu sesuatu yang belum pasti dapat..
ada yang sampai bila dh dapat dilepaskan balik... lu main2 kan perasaan gua ke ape ni.. dah dapat pastu abaikan gua...(eh? ni ape ni? eheh!)
sori emosi terganggu.. heheheh..
begitu la ceritanya..
asalnya aku sangka yang aku akan dilanda keboringan tahap gila2 babey..
tapi sangkaan ku meleset..
rupanya aku masih mempunyai kesabaran yang agak tinggi..
dan aku agak teruja melihat ketika umpan mengena..
no wonder dia pesan yang dia akan abaikan aku seolah2 aku tiada di samping ketika dia ralit dengan hobinya itu...

hobi ini benar2 memerlukan tumpuan yang melampau..
memang aku kagum ah!
aku rasa dia masa study pon tak fokus macam ni...
kan? kan?

setelah bergelumang selama dua jam
sekilo udang telah diperdaya...
masa untuk dibawa pulang...

kami menuju ke tempat kerja beliau..
eh? kenapa pergi tempat kerja?
ha... sebab di situ sahaja terdapat nya peti sejuk..
hahahahah.. sedihkan?

sesampainya kami di sana...
la.. kunci?? ah sudah..
macam mana ni?
beliau menelefon beberapa kenalan..
akhirnya ketemu dengan sang pemegang kunci..
beliau meminta izin meminjam kunci..
sang pemegang kunci seperti teragak2..
bukan kerana tidak percaya..
tetapi.. ketika itu... waktu sudah menunjukkan dua pagi!!!
hahahah.. gila!
semata2 kerana udang habis kau menggangu enaknya tidur semua..

kata setuju diterima..
beliau tanpa buang masa..
memecut ke rumah pemegang kunci yang pada aku agak jauh..
tapi itu sahaja cara yanga ada..
supaya udang2 tadi dapat mati kesejukkan daripada mati kebusukan..
huhuhhuhu...

beginila rupa kolam udang itu...


si dia sedang memasang umpan.. ape kebendantahnamanya.. pumpun kot.. huhuhuh..

milik si pemancing tegar yang dah dimiliki orang itu.. ish!


eh? sape ni? dak gebu ni la peneman aku ketika dia sibuk di telefon..


sepanjang malam.. gamba udang2 boleh pulak tak dipotret..
huhuhuhu... hampa! tak dapat tunjuk bukti..

kunci dah dapat.. udang dah disimpan..
kami melabuhkan punggung di depan peti tv seketika...
letih...
hampir satu jam di habiskan disitu..
kemudian baru kami sadar yang kami kerja pada keesokkan hari..
kemudian kami berfikir untuk pulang..
dan tidur..
esok kembali bekerja...
kununnya la..
tapi...
sebaliknya berlaku...
balik... bukak buah hati..
melayan makhluk2 yang masih belum tidur..
sampai pagi...
sadar2 jam tepat 6 pagi...
dan aku dah terjelepuk depan buah hati..
letih..
berat mata ini dah tidak tertanggung..
akhirnya aku dibuai mimpi...
jam 7 aku sadar...
tapi badan masih meronta minta jangan diganggu keadaannya..
maka.. mata kututup kembali... dan
kini... jam menunjukkan 12.52 tghari..
aku berada di atas tilam masih belum mandi..
GILA.... aku rasa makin melampau2 perbuatan aku...
sudah hampir beberapa kali aku memonteng kerja...

ah.. menyesal pun dah tiada guna..
baik aku baring dan nikmati masa yang ada...
jom sambung tidur..

bye! aku nak sambung mimpi seram malam semalam...
aku dikejar bayang2 hitam... tidak tahu empunya siapa...
bila fikir balik... takut pulak nak sambung tido...


huhuhuhuhuhu......

No comments: