pengikut

doktor tu memang hensem!

minggu lepas aku menjengah seketika ke rumah sakit...
segala usaha memproses hingus dan mengerut2 kan muka untuk menunjukkan betapa skit nya kepala... ternyata membuahkan hasil...
aku dikurniakan cuti sakit selama DUA hari!
ha.. hamik! sekaligus...
tapi bukan sebab atas lakonan aku yang terlalu mantop sampai doktor hensem lagi muda dan berambut panjang tu terpedaya..
tapi! aku mmg sakit rupanya...
suhu badan ada menunjukkan peningkatan dari kadar normal..
tekak aku ternyata ada sedikit merah..
dan kepala aku memang teramat sakit...
ha... terus sang teruna sebelah aku.. rasa bersalah nk tinggalkan aku..
tapi disebabkan seharian kami bersama... aku pon dengan rela hati beri kebenaran dia kembali ke pangkal jalan...

lepas dapat perlepasan tu.. aku pun apa lagi..
balik kampung la.. duduk bawah ketiak mak...
dah duduk kat kampung tu.. aper lagi.. makan tido jer la kerja aku..

tapi tak baik2 jugak sakit aku ni..
makin melarat pon ada..
arini ni pon.. badan aku ni panas lagi...
mulut lak penuh ngn mata2 ikan..(bukan aku makan ikan punya mata la ngok! ulser..)
kepala gila sakit macam ada rasa nak ketuk jer kepala ni..

aku rasa.. besok aku nak pergi check lagi la...
tido kat umah..
untung2 dapat mc seminggu.. kena kuarantin kat umah..
mampus..
gila keras! dah la mak bapak aku jauh...
kang saper lak nak supply makanan kat aku...
sang teruna pon jauh..
tapi tak boleh jadik ni..
esok aku nak kena cek jugak!
bahaya...
AKU TAKUT MATI!!!

No comments: