pengikut

rayathon..

aper kejadah RAYATHON neh? ha.. ni adalah perkataan baru aku reka sendiri.. hahahaha
(kena saman tak kalo ske2 aku cipta perkataan sendiri??hmmmm...)
dah 5 hari berturut2 aku meninjau kawasan jalan TAR.. bukan ingin mencari tanah untuk dibeli.. tapi mencari barang2 persiapan hari raya... gile punya ramai org.. takper.. aku sanggup redah..sabtu n ahad la paling giler... non stop 10 jam bergerak.... punya la giler.... tu la yg aku rasa cam lari marathon... tapi tak lari la.. jalan2 jer...tanpa mengira penat lelah..penat tu... haus beb... time tu.. samapai buka pon tak ingat... cuma minum air setin.. pastu sambung balik jalan...GILER KAN??? selama 5 hari tu aku berjaya merealisasikan beberapa perkara dalam senarai tuntutan yg diperlukan untuk aidilfitri yg hampir tiba...aku berjaya memiliki sepasang baju... ntah naper taun ni aku berhati mulia lak nak menyemonser(perkataan aper ni?) baju kakak2 aku yang 2 org tu...dalam erti kata lain.. belikan la.. giler mahal... tapi takper.. niat musti mau ikhlas.. so.. aku pon belikan la.. aku belila.. baju aku sepasang kurung moden bermanik warna hitam..dan oren+pink untuk angah aku.. kaklong aku tak belikan lagi sbb plus2 size dia tu..takut beli kang tak muat...k... dipendekkan citer..aku pon tunjuk baju angah aku kat kaklong aku... dia lak berkenan nak baju tu... nak warna yang sama... la... pulak.. aku cadang... beli baju paten sama.. warna lain2...so.. aku terpaksa la tukar baju hitam aku tu ker warna oren jugak... adoi.... boria!! kitorang adik beradik 4 org jer... suma jarak umur jauh2... dulu kecik2 tak penah nak pakai baju sedondon.. ni biler dah tua2 ni gatal lak nak pakai baju sama... ala.. malula... kaklong..... orang tak nak pakai baju kaler sama..............

tapi aku.. sebagai seorang adik yang mendengar kata dan takut kepada kakak sulung nya..menurut perintah... akan menukar baju tu pada petang ni...aku sayang kat baju hitam aku ni.. aku ske hitam sbb hitam membuatkan aku nmpk slim... (slim ker??hahahaha...)tapi aku terpaksa...demi menurut permintaan kaklong aku untuk memboriakan kluarga aku taun ni... baju mak ayah aku suma dah settle... tinggal baju adik jantan aku, kaklong dan aku jer..... petang ni... rayathon akan disambung lagi....

aku sempat amik beberapa keping gambar baju aku yg nak ditukar ptg ni... ala...... tak nak pulang bleh?? tapi aku tak mampu beli dua pasang untuk aku... lari bajet beb...







manik ni yang wat mahal ni... adoi... kopak...


regenye.. cuma.. RM 140.. sepasang.....adoi....

No comments: